fredag 28 oktober 2011

Känslosamt och tungt.

Det har blivit lite mycket olika känslomässiga grejer nu ett par dagar känner jag och det tar på själen. Jag behöver väl bara säga Rosa Bandet galan, så förstår ni en del i att jag mått sämre? Det gör så fruktansvärt ont i mig att se och höra de hemska historier som visades där. Ångesten jag får håller på att äta upp mig, så just därför så tittade jag inte på allt. När jag ändå är inne på ångest, så var jag på sjukhuset i Lund igår för att träffade en trevlig psykolog. (Jag skulle kunna skriva en hel känslohistoria om hur det är att ta sig dit och att vara där, men jag hoppar över det.) Jag har väntat ett litet tag på detta och lyckades ändå genom ett samtal dit få en tidigare tid än det var tänkt. Bra. Mindre bra: Hon kan inte hjälpa mig eftersom hon endast tar patienter som är inskrivna på onkologen. Vilket är fruktansvärt jättebra, för det betyder ju att jag är frisk! Mindre bra: Jag får nu vänta ytterligare på en tid i Kristianstad som kanske kommer någon gång efter att de fått remissen hon skulle skicka till dem. Det är väl bara att ringa dit också sen och vara dryg. Kanske kan det hjälpa så jag slipper vänta allt för länge. Jag önskar dock att jag hade fått hjälpen någon annanstans ifrån, men nu är det såhär. Hjälp behöver jag så det får bli som det blir. Tankarna forsar som vatten i en rund bäck (hur nu en sådan skulle se ut?) och det är drygt att inte få stopp och någon form av ordning på dem. 

Jag var hos vanliga doktorn också igår. Jag har ju länge haft något skumt i mitt ena knä. Det sa ju pang i februari i det då jag hade jätteont. Ont har jag inte alls längre, men under ett par månader så har det liksom "kuggat"/låtit bang där inne vid vissa rörelser eller ibland när jag går. Jag ville mest kolla så att jag inte förstör något eftersom jag promenerar mycket. Läkaren undrade om jag spelat boll? Vad svarar man på det. Kunde inte hålla mig för skratt faktiskt. Spela boll och jag är väl ganska långt ifrån vartannat.:) Jag har tittat mycket på fotboll och kanske är det också onyttigt för kroppen? Har alltid sagt att det är galet att spela boll.;) Enligt lilla doktorn så är det menisken som fått sig en smäll och något löst eller en liten spricka som gör att det "kuggar". Så länge det inte gör direkt ont så låter man det vara. Jag fick svar på min fråga och jag kan fortsätta med mina promenader i vårt vackra Degeberga.

Det har ju inte varit den soligaste dagen idag precis, men det var skönt att komma ut och få tankarna på andra håll än de gärna annars är.
Ikväll blir det lugnt hemma i soffan. Känner att jag behöver det efter gårdagen också. Sköt om er!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar