måndag 31 oktober 2011

Upp och ner.

Helgen har varit upp och ner. Igår var jag trött, tröttare och fruktansvärt trött, men det är priset vi alla mer eller mindre får betala för att ha roligt några timmar kvällen innan.
 
Lördagen gick väl åt till att ladda mentalt för att orka ge sig iväg på festen på kvällen. Jag kände som vanligt inte alls för det. De gråa tankarna snurrade på och jag skulle helst av allt vilja stanna i soffan hela lördagkvällen framför tv:n med en påse ostbågar eller nåt. I alla fall så gjorde jag som jag brukar när vi ska iväg. Jag gjorde mig iordning för jag vet att jag måste gör mig i ordning för jag vet att vi ska iväg och jag vet att det brukar bli trevligt bara jag kommer iväg! Jag vet efter alla år med den här känslan innan vi ska iväg att jag kan lika gärna låta bli att vara allt för sur innan. Bara va tyst och gör vad du ska Kristina! Så fick det bli. Och jag började i god tid. Mitt omdöme om hur lång tid saker tar har också fått sig en törn. Jag har dessutom extremt svårt för att skynda mig om tiden blir knapp. Även om jag började i god tid så kom hjärtklappningen igång i takt med att klockan gick mot att det var dags att köra.

Det blev en trevlig lördagskväll. Festen blev bra. En kompisfest med en skönt galen speciell diskjockey som spelade rysligt bra musik från gamla tider. Musik är underbart! Dansa är kul!

Att ha ett gäng människor med och runt sig som man bara trivs med och tycker mycket om är bäst! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar