lördag 22 oktober 2011

Det blir inte alltid som man tänkt.......

Jo, det var ett tag sedan........ Som jag skrev här menar jag. Det har varit extra tungt i sinnet den senaste tiden och jag har helt enkelt inte haft lusten att skriva heller. Det känns mindre kul att bara använda bokstäver till en massa negativa ord och dela med mig av och dessutom så är det svårt att få fram något ur en grålerad hjärna. Jag är fortfarande i lite av en extra dipp, men idag ville jag ändå försöka få ner något vettigt här. Så ja, nu står det still......... Jag försöker igen.......

Livet Efter en cancersjukdom eller efter det och flera andra svåra händelser i ens liv blir inte alltid som man tänkt sig. Man borde bli stark, tycka att livet leker, vara superglad och tacksam och få en extrem livslust. Hur ska jag säga för att ni inte ska missförstå mig....... Jag är självklart extremt tacksam att jag sparkade ut cancern när den var på besök, kanske är jag starkare än jag tror och inuti mig bor det glädje och livslust. Det är bara det att utanpå detta hänger utmattningen, depressionen och ångesten (med allt vad det innebär) som ett stort tungt täcke och jag blir inte kvitt det. Jag har än så länge inte blivit kvitt det. Det kommer och går mer eller mindre och efter alla dessa år, så är det så frustrerande så jag håller på att explodera inombords. Kunde jag fått mer/annan hjälp av de som kan sånt här? Jag vet inte var/när/hur det blivit fel och varför jag inte kan få bort detta jäkla "täcke", men just nu så är det så.

Det är ju oktober nu och det innebär Rosa Månaden. Kampen mot bröstcancer fortsätter och det är vi många som är tacksamma för. Just eftersom det är rosa månad, så ringde en reporter från Aftonbladet mig förra veckan. Samma trevliga tjej som intervjuat mig två gånger förut. Imorgon söndag 23 oktober kommer ett litet reportage om mig och ett par andra tjejer i Aftonbladet.

8 av 10 besegrar sin bröstcancer. Det är inte tillräckligt. Det finns olika sätt att bidra till kampen mot bröstcancer......... Här är några av dem:
Köpa Rosa Bandet, ringa in en gåva under Rosa Bandet-galan den 26 oktober i TV3, sms:a ROSA till 72988, (så bidrar man med 50 kr och får ett digitalt rosa band) eller varför inte gå in på cancerfonden och ge en gåva där. Kampen fortsätter!

Kram Kristina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar