fredag 1 juli 2011

Luften går ur.

Jag, luftmadrasserna och bildäcken "tappar luft" här hemma. Jag tappar förstås inte luft på samma sätt som däcken och madrasserna, men den liksom går ur mig helt totalt emellanåt och det är lite läskigt. Igår var jag dock inte alls så extremt tung och trött i kroppen som jag varit ett tag innan. Igår var jag bara sådär lagom trött, så det går att stå ut med utan att jag vill skrika högt av frustration. Skön känsla! Därför ifrågasätter jag nu om min trötthet de senaste dagarna har haft med värmen att göra som jag ändå trott. Det var ju varmt igår också och då kunde jag njuta av det på ett annat bättre sätt. Min lilla psykolog som jag går på KBT hos lägger min trötthet på allt mindre bra som händer i min knopp. Livet levs i huvudet och mitt huvud skulle behöva åka på rekreationsresa tror jag. Kanske hade det funkat med omprogrammering, uppdatering, högtryckstvätt eller nåt. Om det hade gått. Synd att det inte är så enkelt. Synd att det inte bara är att knappa in lite siffror och ord o vips så är man som den människa man vill vara. Jag önskar så att det funnits en genväg. Jag har letat genvägar i så många år och de lyser hela tiden med sin frånvaro. Det finns nog ingen genväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar