onsdag 29 juni 2011

Sköna sommar.

Tussi vill ha nya skor då hon tycker att de hon har är för stora. Nu är det ju inte kallt ute så hon får vänta med att köpa nya.:)

Idag har det verkligen varit sommar, vilket är helt fantastiskt skönt! Jag älskar denna årstiden och önskar att den varar läääänge. Tyvärr är jag ändå lite extra osams med min kropp just nu. För tillfället är den nämligen mer bråkig än vanligt och jag gissar att det är värmen som tar lite knäcken på den. Detta stör mig. Jag har ingen ork alls och det känns som jag väger ett ton eller två. På förmiddagen känns det okej en stund och på kvällen lite bättre igen, så det är en gissning att det handlar om värmen. Jag är så ledset trött på att vara trött i denna kropp (och knopp), så jag kan knappt beskriva det.
Wilma har också haft lite tungt med värmen idag men piggnade till betydligt när Andreas bjöd henne på det sista av en smoothie gjord på vaniljyoggi, blåbär, jordgubbar och hallon. Lite svalkande och härligt gott.

 Mmmm, jag hoppas du njuter Wilma.......

Jättegott tycker tungan!

Vi tog en liten kvällspromenad jag och Wilma innan hon la sig vid trappan och vilade lite till i den lite svalare kvällen. Jag var inne när hon plötsligt fick världens skällanfall och det visade sig att hon höll på att göra denna stackars igelkotte döv.

Jag fick Wilma att tänka på annat och gick in igen. Jag tittar ut igen strax efter och ser Tussi smyga runt på samma ställe. Efter en utskällning så var det dags för igelkotten att bli förföljd. Det gick dock lugnare tillväga och Tussi höll sig klokt nog på behörigt avstånd. Igelkotten gick på sitt håll och Tussi bestämde sig för att leka med insekterna istället.

Imorgon är en ny sommardag! :)

2 kommentarer:

  1. Härlig läsning o ljuvliga bilder du bjuder på... Förstår att du åxå njuter av den helt underbara sommaren <3 kram... brittmarie

    SvaraRadera
  2. Tack Britt-Marie.:) Hoppas att du också har det gott i sommarvärmen! Även om sol och värme lyser lite med sin frånvaro idag. Kram

    SvaraRadera