söndag 10 april 2011

En bra helg.

I fredags firade vi Andreas födelsedag lite igen tillsammans med ett par stycken som inte kunde komma förra gången. Det blev en trevlig kväll och en bra anledning att äntligen få till den där träffen vi tänkt så länge på.

Jag gjorde det lätt för mig genom att beställa smörgåstårta. Mumsigt tycker vi.

Tårtan mixtrade jag till själv, men tyvärr så blev den kanske inte riktigt så god som vi trodde att den skulle bli. Så kan det va när man provar något nytt. Det var i alla fall kul att baka.

Jag vann, jag vann.:) Genom att bara dela med mig av länken till hennes företag och blogg på facebook. Tänk vad kul det faktiskt är när man för en gångs skull vinner något. Jag blev jätteglad när jag såg på hennes blogg att jag var en av tre som vann lite av produkterna hon har i sin fina affär. Fläderblomssaft, Toffee, Roast ox potato crisps och Husets köttfärskrydda. Kanon!

Den fina lilla affären som har detta och så mycket mer att erbjuda heter Min Gröna Täppa och ligger i vårat fina Degeberga. Kika gärna in på Min Gröna Täppas blogg

Vilket fantastiskt väder det varit idag! Varmt och gott. Idag har jag varit och tittat på en vinstgivande fotbollsträningsmatch i förmiddags (där ena sonen spelar) och redan då var vädret härligt. Väl hemma igen landade jag en stund i en solen och bara njöt av värmen. Tog senare tag i mig själv och gick en sväng då jag bla mötte den här lilla söta ödlan. Tyvärr hade jag bara min extremt dåliga mobil med mig så bilderna är ju därefter.

 Rolig liten filur som stannade mitt på banvallen och bara låg där och tittade på mig.........Frågan är om den blev vettskrämd, tyckte jag såg rolig ut där jag nästan kröp rundor på marken eller kanske tyckte den att det var lite kul med någon som pratade med den.

Igår kväll var vi på en ganska försenad Julfest med Görans jobbekompisar och Göran hade såklart tomteluvan på sig. Tomteluvor och julfester är annars ganska långt ifrån vad man tänker sig när man tittar sig omkring i naturen och jag undrar vad de tänkte som körde förbi när han stod och tankade i Hässleholm i natt. Med tomteluvan på........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar