tisdag 12 april 2011

Idag har jag varit lite snäll mot mig.

Nu fick det bära eller brista med mitt knä kände jag. Drog på mig gympakläderna och tog mig ner till Friskisgympan. Med tanken att jag verkligen skulle ta det försiktigt. Det är väl 10 veckor sen det sa knak i mitt knä och jag hade riktigt ont där några veckor. De senaste veckorna har det däremot känts ganska okej, så jag ville testa ikväll. Jag tog det lugnt och försökte att ha foten i golvet mest hela tiden så belastningen inte skulle bli för stor. Inga hopp och studsar här inte. Upptäckte då hur svårt det är när man ska förenkla övningarna. Kom helt i otakt.:) Jag är i alla fall nöjd med min barmhärtighet och klokhet mot mig själv, med tanke på hur jag brukar strunta i att tänka på mig.

Det har varit Wilmatisdag idag och i förmiddags så var vädret helt okej. Ingen sol, men heller inget regn.

En massa vacker natur fick jag/vi som vanligt njuta av.

Wilma njöt givetvis av att ta sig ett dopp. Som vanligt.:)

Hon låg i länge idag och äntligen lyckades jag få vattendjuret på bild framifrån!

Jag var tvungen att ta ett stopp vid dammen också och kolla in paddorna. Som i sin tur kollade in oss......

Wilma var måttligt road av mitt paddintresse och satt och kollade på helt annat när hon väntade på att jag skulle bli klar. Ankorna i dammen såg lockande ut.......

Jag försökte vara lite kreativ i trädgården innan idag. Jag mår ganska bra av att greja ute om jag bara inte gör för mycket på en gång. Idag frös jag lite och det var ju bra för det fick mig att göra precis så där lite lagom mycket så att det kändes bra. Japp, såhär snäll bör jag vara mot mig själv fler gånger. Känns ju riktigt bra.:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar