tisdag 5 april 2011

Extra allt

Jag känner mig som den där pizzan de brukar göra reklam för som har extra allt. Nu har jag ju då inte extra av samma som pizzan, men ändå, extra....... Extra trött, extra deppig, extra ångest & oro, extra stress, extra sur, extra orkeslös.......extra allt som är mindre bra att ha. Jag försöker ändå ta mig ut och gå. Jag var lite i trädgården häromdagen och igår städade jag lite på vår innealtan. Jag försöker ta tag i något lite, för jag vet ju att om jag inte gör det så mår jag ännu mer extra.

Jag är inte ensam om att tycka att det är härligt med lite värmegrader utanför huset. Tussi njuter också av att våren är på ingående.  

Igår var det härligt väder och det blev en runda i skogen. Vi funderade lite över hur det kunnat bli en mossgubbe av denna moss-sten? Den har dock tappat ögonfransarna på ena ögat.

Så här ser Wilma ut uppifrån när hon väldigt gärna vill ha det jag hade i fickan........Nämligen kattgodis. Gott.:)

Myrorna var rysligt aktiva i denna stora myrstack. Vintern har satt sina spår i deras hem och här var ett par "håligheter" de behövde laga.

Renovering i full gång. De är otroliga de här små djuren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar