torsdag 28 april 2011

En liten sammanfattning.

Påsken gav oss ett fantastiskt underbart väder och nu hoppas jag på att Valborgsmässoafton också ska bli "frysfri". Jag har bestämt mig för att låta vinterskor och jackor hänga kvar till den 1 maj. Tar jag bort de nu så blir det väl kallt och det vill jag inte ha på mitt samvete.:) Vi kör ibland ut på lite konstrunda i påsk och tittar på tavlor och andra konstverk, men i år blev det inget av det. Jag kände nog inte att jag skulle klara av alla människor som cirklar runt och orkade helt enkelt inte ta tag i en sådan runda. Vi var på 7-årskalas på långfredagen, där vi fick supergod påskbuffé. Mums säger jag bara. Jag är så glad att jag har en svägerska som gillar att fixa och greja med mat. De borde ha kalas oftare.:) På påskafton hade vi en trevlig kväll med kompisar som var här på lite mat och dryck. Alltså var jag riktigt, riktigt trött på söndagen. Tröttheten är så dryg. Trött i kroppen och trött i själen. Den följer mig snällt alltid....... 
Två fotbollsmatcher har också hunnit avverkas i helgen som gick. B-laget vann sin seriepremiär och P99 förlorade sin, trots bra kämpande.

Ett par promenader i solen har det också blivit. De är så fina våra backsippor på "Sockertoppen".

Wilma blir lika glad varje gång vi närmar oss badstället. Lite för lite vatten tyckte hon dock att det var här denna gången, så det blev en "vattenavskakning" och vidare till nästa ställe.

Visst är fjärilar vackra........ Även om det nu inte är den mest omtyckta blomman den sitter på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar