torsdag 15 december 2011

Alla sätt är bra.

Idag var det blåsigt och regnigt värre när jag tvingade mig ut på min dagliga runda. Vinden bet lite i kinden men regnet bestämde sig för att avta under tiden jag var ute. Snällt. Julklapparna är inhandlade vilket är skönt, så nu ska jag försöka njuta av tiden fram till jul med lite smått och gott i min takt. Det är så mycket jag vill och tänker att jag ska göra, men det fukar inte upptill. Organisationsförmågan är på extrem sparlåga och jag blir bara vimsig, trött och trött på mig själv för att det inte går som jag vill. Jaja, det ska väl bli bättre så småningom. 

I tisdags när Wilma var här och vi gick vår runda så bestämde hon sig plötsligt för att jaga musen. Om där nu var någon mus. Luktade gott gjorde det i alla fall. Eftersom hon badat i bäcken för en stund sedan så blev hon riktigt jordig och fin på alla tassarna efter grävandet och i ansiktet hade hon jord ända upp i pannan eftersom hon verkligen bökar. Hon liknade stundom en mullvad faktiskt. Eller kanske en gris.  

När vi närmade oss hemmet så såg jag på avstånd något vitt i grannens häck och funderade på vad det varit som blåst och fastnat där. Jag insåg snart att det var en katt vid namn Tussi som satt där så fint i häcken. Bara ett litet huvud som stack fram och det såg riktigt knäppt ut i verkligheten.

Jag började undra hur hon skulle lösa det hela med tanke på att hon nu började klättra ut ur häcken och promenera på sidan på den. Liten och smidig, så gick det alldeles lysande och högt upp var det perfekt utsikt.

De djuren, de djuren. Jag bara älskar dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar