måndag 12 december 2011

Helgen i bubblan.

Helgen har mest varit skit. Skit med stora bokstäver faktiskt. Jättetråkigt, men ibland är det bara så.:( Helgen är så viktig av olika anledningar. Då ska man vara glad, umgås och ha trevligt. Helst. Verkligheten är ju inte så varken för mig eller för alla andra. Inte alltid alltså. Av olika anledningar givetvis. Ångesten som sen kommer över mig, för att helgen mest slarvats bort med någon form av känslan att vara i en "bubbla" med grå lera och en känsla av avstängdhet från allting, är inget kul. Jag lyckades dessutom ha bort hela lördagkvällen med att jag somnade, vaknade somnade o vaknade hela kvällen. Jag kunde bara inte hålla mig vaken. Som om jag ätit tabletter som ger enorm trötthet som biverkning. Jag förbannar mig själv och hela situationen för att dessa "gulddagar" då alla i familjen är hemma kastats bort. Jag förbannade mig själv även under tiden jag satt fast i "bubblan". Ändå kunde jag inte spräcka den och gå ut därifrån. Låter konstigt ja, men jag klarar inte det även om jag tänker att jag ska. Låter jättekonstigt känner jag nu. Nu när jag är ute ur bubblisen igen.

Kanske var det de taggiga barren på granarna som spräckte den och släppte ut mig lite sakta. När vi gick i skogen och letade efter en gran igår eftermiddag. Jag vet inte, men det var då jag kunde börja le så smått igen och tänka sig där kom lite skratt också. Nu är det måndag igen och fem dagar tills det kommer en ny helg. En bättre helg. En helg med julmys. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar