måndag 19 december 2011

Vår fina gran.

Jag var ju så glad när vi varit i skogen och hämtat vår gran. Den såg fin ut där den låg. Nu var det ju så att vi högg ner en jättegran (som ändå skulle ner) och tog toppen på den. Det är ju lite av ett lotteri det där eftersom man inte ser så bra ända upp hur den egentligen ser ut. För det första så visade det ju sig att den var jättemycket för hög. Efter viss nerkortning så blev det ju liksom mindre och mindre grenar om jag säger så. Det nertill som var tätt och fint försvann mer och mer och det blev liksom hålor in lite här och där nertill också. Eftersom jag egentligen vill ha en sådan där riktigt fin gran, surade jag något medans jag flyttade den mellan olika ställen 4 gånger och snurrade den nog 10 varv för att få till den bästa sidan utåt. Detta var dock inte lätt! Det glesa där nere fick jag försöka gömma med tomten, bocken, några låtsas paketer och liten kise.

Värre blir det ju då att gömma glesheten upptill. Jag försöker sluta sura och kan ju ändå tycka att vår gran har en granlighet/personlighet som inte alla andra granar som ligger uppladdade på facebook har. :) De där perfekta granarna som är jämna och täta hela vägen nerifrån och upp. De där disneyliknande vackra granarna ni vet. Vår gran är speciell och fin precis som den är.:)

Pepparkakshuset har byggts i helgen. Färdigköpta delar alltså. Att baka det själv har inte ens dykt upp i tanken. Jag byggde och den fina piffningen av huset gjorde sonen här.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar