måndag 5 december 2011

Julbord.

En, två och tre dagar sedan nu som jag skrev här och jag begriper inte varför tiden måste gå så jäkla fort. Det är inget kul att den gör det. Dagarna går så fort oavsett om jag göra något eller om jag inte gör något. Idag har jag varit hos min snälla och bra arbetspsykolog och passade på att göra ett par ärende jag hade i stora staden på samma gång. Känns bra att vara hos henne och nu när jag är där, så håller jag på att fylla i världens längsta "formulär". Sånt ni vet där man läser ett påstående och ska kryssa om det stämmer, stämmer inte alls, stämmer nästan osv....... Japp, sådana som jag bara inte alls tycker om. Men jag ska snällt kryssa i alla frågor, för jag vill ha hjälp att komma vidare. Så är det med det.

I lördags var vi 14 st som tog oss till Tyringe Kurhotell för att äta julbord. Jag hade liksom ingen aning om var vi egentligen skulle, men när bilen nådde målet så insåg jag att jag ju visst varit här förut. Jag var ju här och åt julbord med mina goa före detta arbetskamrater från Distansapoteket för något år sedan. Blev en liten ahaupplevelse där.
Vi kastade in väskorna i våra hotellrum och sammanförde oss sen på ett rum för att förtära lite god dryck och goda små sillamackor som en i sällskapet ordnat. Gott! Det hade även fixats dit ost och kex, pepparkakor och glögg, så det var nästan så vi var mätta innan vi ens börjat äta. Gott och trevligt julbord blev det i alla fall. Jag är en sillälskare och brukar både börja och sluta med sill. Den där laxtårtan (tror jag att det heter) de har är ju bara så fantastiskt god så den slank med mer än en gång på min tallrik. Alltså blev det inget varmt alls för mig, och skinkan orkade jag inte heller ge mig på. Tråkigt men sant.

Efter god mat, mätta magar och härligt sällskap fortsatte denna lördagkväll med att Smens Baglomma spelade nere på "nattklubben" och satte lite fart på våra musikaliska sinnen. Tyckte vi i alla fall. :)

Dansen fortsatte sen med discjockey och när Tomas Ledin och Magnus Ugglas spelades blev i alla fall min dansande del av kroppen glad! Tänk vilket minne man har ändå med tanke på hur mycket låttexter man faktiskt kan när de låtarna spelas. E gött att dansa tycker jag...... Skönt var det också sen att ta av sig skorna och krypa ner i sängen på hotellrummet. Stackars små duktiga fossingar, vad de får utstå mycket.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar