fredag 7 januari 2011

Bra dagar.

Igår blev det en lång och skön promenad i ett riktigt "varmt" Degeberga. Den extrema kramsnön gjorde mig snölyktebyggasugen. Det är så mysigt med ljus ute i den mörka snöiga vinterkvällen. Tyvärr var det nu lite mycket tö, så det dröjde inte länge förrän mitt konstverk började ge vika. Torsdagkvällen som egentligen inte hade någon plan alls övergick till en trevlig kväll med pizza och fika hos ett par kompisar. När vi kom hem därifrån så var min stackars lykta bara 20 centimeter hög.


För mig är det extremt tungt att ta tag i saker. Ett exempel på en tung sak är att bjuda hem folk en kväll på en mindre fest eller liknanade. Jag har ångest i flera dagar över vad vi ska äta, vad vi ska dricka, hur jag ska duka och så att det ska bli en bra kväll i största allmänhet. Det är människor jag känner och tycker mycket om så jag förstår egentligen inte varför, men det bara är så. Jag vet ju egentligen att oavsett så blir det bra. Det är ju för att träffas som man träffas och detta blev en riktigt kul och bra kväll på alla sätt.


Ullared och jag är inte helt överens och därför har jag inte varit där på flera år. Dock har jag tittat lite på TV-programmet och fått mig en liten bild av Morgan. Vad jag inte visste då var att han nu på sitt sätt ska komma att befinna sig väldigt nära min bara kropp.  


Jag har nu minsann haft ungefär 1½ dygn som jag mått riktigt, riktigt bra i mitt sinne! Jag har känt mig glad på ett annat sätt än på länge och varit på allmänt bra humör. :) Det känns helt fantastiskt skönt ska ni veta. Något annat som ser väldigt skönt ut är livsnjutaren Tussis härliga sovstil. Gosemisen min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar