tisdag 11 januari 2011

Nöjd och glad.

Jag är så jäkla stolt över mig själv. Äntligen tog jag mig ner till Friskisgympan vi har i byn! (Om än med lite ångest och nervositet på något obehagligt sätt.) Bara att ta mig dit är ganska så motigt på olika sätt och jag har under en period nu försökt förbereda mig och peppa mig själv. Även om jag halva dagen idag tänkte att jag struntar i det, så var det något som fick mig att göra det ändå. Bra. Dessutom så gympade jag i den takt och med styrka som faktiskt gjorde att jag tog mig igenom hela passet utan att må dåligt av det. Tänk att jag lyckades med detta fenomen.:) Det kändes riktigt skönt att vara där igen. Det var nog två år sedan sist. Nu ska jag bara försöka fortsätta gå dit, men jag får försöka ta en gång i taget. Ikväll är jag nöjd!

Wilmatisdag har återinförts efter jullovet och efter vad jag har hört så var det med glädje hon åkte hit idag också. Den dagen hon gömmer sig när hon blir tillfrågad om hon ska hit, blir jag ledsen. Kanske inte det var den roligaste dagen här för henne, men ett tuggben förgyller alltid tillvaron. Benet ska dock tuggas liggande i snön. Det fungerade utmärkt även om det fick bli i en mindre sluttning.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Var jättebra att du lyckades o inte köra dig totalt slut.
    Angående tuggben funkar det jättebra i snöstorm också. :)
    Peter

    SvaraRadera