måndag 24 januari 2011

Bra val!

En och en halv dag innan bestämde vi oss äntligen efter mycket velande, att följa med på en liten tripp till Tyskland och Weissenhäuser Strand. Tänk att det ska vara så svårt att fatta ett beslut. Jag är verkligen glad att det blev följa-med-beslutet som togs, för vi hade en riktigt härlig minisemester tillsammans.

Där var gott om plats på båten.......

Lite fördrink innan det var dags för middag och firande av vår 40-åring.

Födelsedagsmiddag på en restaurang på Weissenhäuser Strand.

De unga grabbarna tar en runda biljard.

Det här är ett badland jag varmt rekommenderar. Varmt är rätt ord, för både på land och i vattnet var det väldigt bra temperaturer. Precis perfekt för frusna mig. (Kameran gillade inte det, så det blev lite dimmiga bilder emellanåt.)
De gamla grabbarna tar en vilopaus inne på badlandet.

Drickapaus för tjejerna......

En av de små rutschbanorna.........

Tre 40-plussare på väg mot havet en småkylig lördageftermiddag.

Ett superhärligt resesällskap, många goa skratt, god mat och dryck, ett fint badland och ett bra boende kan sammanfatta det hela. På köpet fick vi också trevliga kvällar då vi sammanförde oss med två andra familjer från Degeberga som också åkt dit. Det enda negativa var att de flesta av de som jobbade på stället var extremt otrevliga, vilket är väldigt märkligt i ett sådant serviceyrke.
Jag ångrar inte denna tur en sekund och är verkligen glad att jag tog tag i mig själv och bokade det hela. Ett gott skratt förlänger livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar