torsdag 13 januari 2011

Ur-märkligt.

Vi stoppade i ett batteri i väckarklockan i tron att sekundvisaren skulle börja röra på sig, men inte då. Vi provade ett annat batteri ifall det första kanske inte var riktigt friskt, men sekundvisaren rörde ändå inte sig en sekund.:) Jag tog klockan med in till affären där den var köpt och hade kanske en tanke att jag skulle få en ny som fungerade. Expediten satte i ett av batterierna som säljs i affären och tjohej, så tickade klockan igång. Det visar sig då att denna klocka inte verkar vilja fungera med andra batterimärke än det som de säljer där. Eftersom jag inte vill vara tvungen att handla batterier 3.5 mil härifrån, så undrade jag om jag kunde få pengarna tillbaka istället. Det gick ju förstås inte eftersom tiden för öppet köp hade gått ut. Jag fick i alla fall batteriet (som inte var nytt) och fick ta min märkliga klocka med hem igen. Jag förstår fortfarande inte hur det kan vara möjligt att den endast funkar med ett visst märke på batteri. Jag ska se sen om jag kan lura den.

Tussi brukar inte titta på TV, men här har hon gosat ner sig i soffan bland strumpor och tröjor. Hon tog det säkra före det osäkra och håller hårt i den berömda och populära fjärrkontrollen. Har man börjat se ett program så vill man ju se klart i lugn och ro.:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar