onsdag 18 maj 2011

Idag har jag sparat pengar.

Hur matt i kroppen kan man bli och hur mycket hjärtklappning kan man få? Om jag pratar för egen del så är svaret: Mycket! Väldigt mycket till och med. Jag är stolt över mig själv och väldigt glad att jag faktiskt såg till så att bilen körde i den fart den fick köra i.
Plötsligt och inte alls långt ifrån en fartkamera jag just passerat, så stod lilla polisen med hastighetspistolen (vad heter det egentligen?) riktad mot mig. Den obehagliga känslan i kroppen kom direkt och jag väntade bara på att bli invinkad. Ska jag vara ärlig så var min hastighetspinne inte exakt rätt utan höll ett par steg på fel håll, men som tur är så verkar det som man har lite att ge på. Inte förrän jag var förbi infarten där de stod, så förstod jag att jag faktiskt inte kört olagligt och det slog mig sen att jag just tjänade en massa pengar. Kanske inte tjänade förresten, men sparade. Kändes himla bra kan jag säg! Frågan är vad jag ska göra för något kul med dagens insparade pengar?:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar