torsdag 12 maj 2011

Nya studier.

Så var det dags igen. Att få lite miniångest för att jag inte äter, eller i detta fall dricker något som tydligen är bra skydd mot den icke hormonberoende formen av bröstcancer. Denna dryck ska även skydda mot demens, parkinson, diabetes och hjärtsjukdomar. Låter ju kanon.... Kaffe i all ära, men jag tycker inte om kaffe och tycker att jag är duktig som låter bli det. Alltså ligger jag nu risigt till. Eller har jag kanske fått min beskärda del redan? Är dock inte helt säker på att genen BRCA1 räknas in där. Hrm. Det står i artikeln att det skulle kunna vara något ämne i kaffet som minskar cellernas förmåga att dela sig. Då tänker jag att det borde gå att forska fram vad det är för ämne och fixa någon bra medicin så att folk slipper bli sjuka och i värsta fall gå bort i dessa hemska sjukdomar. Ni kan läsa artikeln här.

Det är inte lätt att veta vad man ska äta. Den ena forskningen säger en sak och en annan säger en annan sak. Om samma varor menar jag. Det som är bra mot en sjukdom är sämre för en annan. Ja, ni förstår vad jag menar. Det är väl bara att fortsätta äta och dricka som vanligt. (Lite lagom brukar vara bra.) Och fortsätta hoppas att de kommer fram till någon superlösning som i bästa fall kan hindra alla dessa dryga, hemska och fruktansvärda sjukdomar att ens få möjlighet att hälsa på i kropparna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar