onsdag 25 maj 2011

Wilmatisdag igen.

Ikväll har jag förstört locket till min spagettiburk från Spanien, som jag fått av en släkting för mååånga år sedan. Jätteonödigt att jag skulle tappa det känner jag. Jag kom just på att jag nog måste resa dit och köpa en ny burk. Självklart måste det bli så.

Regnet "stod som spö i backen" (så säger man väl?)  igår förmiddags och jag var måttligt road av att ut och gå. Wilma var måttligt road av att vara inne, så givetvis gjorde jag som Wilma ville. Tur för mig, för det hade slutat regna innan vi kom ut, så det medhavda paraplyet fick hänga med i onödan. Att bli blöt underifrån ingår i våra promenader, så även denna tisdag. (Dock inte för mig.) 

Det är en härlig årstid vi har nu! Så grönt och fint!

Jag brukar inte fotografera eller sätta mig och "prata" med sniglar, men jag fastnade av någon anledning här en stund. De är fina små djur. Fascinerande byggnad kan man säg.

Den förflyttade sig ganska snabbt, (snabbt är egentligen inte rätt ord) men ändå såg jag inte direkt att han rörde sig. Ja, ni förstår vad jag menar. Eller inte.......?

Wilma väntade snällt om än lite otåligt till jag var klar med med min snigelkoll. "Tant" Wilma är för go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar