fredag 24 december 2010

God Jul!

Jag vet inte, men det är något speciellt med Bingolottos Uppesittarkväll. Det enda som egentligen är kul är de tre bingoraderna, men när hela familjen som omväxling är samlad i samma soffa åtminstonde en stund så känns det gott. Glögg, pepparkakor, julgodis, tända ljus, en doftande julgran, en busig kise och lite julklappsgrejande på samma gång. Ja, det var en mysig och fin kväll. Hade nu nummer 23 på bingolotten blivit 24 istället hade vi vunnit en dator och hade 45 stannat och blivit 44, så skulle vi varit 50 000 kr rikare idag, men nu blev det inte så. Det blev heller inget Disneyland i Paris, ingen ny bil eller någon ny lott. Det blev i alla fall en skön kväll tillsammans med familjen och det är definitivt inte fel.:) 


Idag är det ju dagen med stort D och det finns många, många förväntansfulla och glada barn och vuxna. Det är mycket kärlek, lycka och tindrande ögon idag. Jag hoppas att den värsta stressen med att hinna få allt klart just till idag snart har lagt sig hos folk, så att det blir en julafton som ger bra minnen. Tyvärr finns det också allt för många som bara känner tomhet, ledsenhet och är så ensamma som det bara går att bli. Jag skickar extra tankar till de och känner tacksamhet att jag själv har det så bra som jag har det.


En riktigt GOD JUL önskar Jag Er Alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar