lördag 4 december 2010

Vinter, snö och kyla.

En vecka går extremt fort och nu är det lördag igen. Veckan som gått har innehållet lite av varje. En hel del känslosvallningar faktiskt där jag emellanåt har mått ganska taskigt i mitt inre. Oro, extra dålig tro på mig själv, rädsla, inre stress och ångest har befunnit sig hos mig. Känslan av att vilja så mycket, men ändå inte varkens vilja eller förstå hur det ska gå till. Det jag egentligen vill alltså. Skumt.......
Det har såklart också hänt bra saker i veckan. Jag har varit ute och pulsat i snö och blåst med bushundarna och Jennifer ett par gånger, vilket faktiskt varit väldigt skönt trots allt. Det händer alltid något kul på våra rundor. Wilma var här i tisdags mitt i all snöyra. Kanske inte en av de skojigaste gångerna hon haft här, men man kan inte ha roligt jämnt. Hennes tre lekkompisar var inte hemma och det gick inte att ut och promenera som vi brukar i all snö. Snön fastnade i tassarna så hon inte kunde gå, det var tungt att gå och riktigt kallt och blåsigt i tisdags. Vi tog i alla fall en sväng in på kompisarnas tomt för att bevisa att där inte var någon hemma och en liten promenad blev det. Sen är det ju de här med tuggben........som ju egentligen inte går att äta inomhus. Tycker Wilma. Envisa Wilma vann kampen och en stunds utetuggande blev det i alla fall.


Annars har veckans innehåll varit mycket snö och kyla. Jag har just för tillfället ganska svårt att vänja mig vid denna årstid och jag vet inte om det var för att den kom så hastigt så jag inte hann med riktigt. Görans jobb hann inte heller med kan man säga. Det blev väldigt plötsligt slutjobbat. En del av deras maskiner satt som gjutna i marken och fick tinas upp med gasolbrännare för att det skulle gå att få dem därifrån.


Idag skiner solen och det är inte så många minusgrader. Jag tror jag ska ta på mig min varma dräkt och gå ut lite. Fixa en gångstig till Tussi ut i häcken, så hon slipper sitta på altanen och titta olyckligt ut på all snö som hon helst vill slippa skutta i. Kallt om magen ju. Fåglarna ska få matpåfyllning också. Det är inte någon lätt uppgift att vara djur ute i naturen när det är vinter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar