onsdag 22 december 2010

Julavslutning.

Skolorna har nu slutat för jullov även i Degeberga. Skönt för dem med lite ledighet. Nu är det verkligen snart jul igen. En jul som definitivt blir vit i år. Mysigt tycker jag. Igår var jag i kyrkan för första gången sen i maj när Pontus konfirmerades. Jag kände häromdagen att jag faktiskt hade någon liten konstig "längtan" att gå dit. Det är så fint att gå i kyrkan i juletid. Julavslutning med skolorna i kyrkan är lite speciellt på sitt sätt. Jag gick dit för att vara med på Andreas avslutning, men en kompis gav mig mod att även stanna på högstadiets, vilket inte min niondeklassare visste något om. Hi, hi, hi. Jag gjorde detta med fara för mitt liv, men det var ju trots allt hans sista julavslutning i Degeberga.:)


Det var en väldigt kall förmiddag igår. Jag hade åkt bil till kyrkan och tanken var att jag skulle åka samma bil hem. Eftersom jag själv stannade kvar och min skjuts körde hem efter första avslutningen, så fick jag med sällskap av kylan och för lite kläder gå hem. Det var bara att borra in mig i jackan så gott det gick och gå fort. Fartvindarna gjorde dock att benen blev väldigt kalla, så jag fick stanna till och njuta en sekund av den helt fantastiska natur vi har här runt Sockertoppen.



Jag bor så fint här så jag knappt begriper det själv..........Att uppskatta det vi har nära oss som är speciellt, det är inte alltid så enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar