torsdag 23 december 2010

Julbusväder.

Jodå, det verkar bli som de lovade idag. Snöoväder. Jag letade fram trappan här och skottade en gångstig till veden och en till postlådan. Jag antar att jag inte får säga och tycka såhär, men jag gör det ändå. Det är lite småmysigt med busväder på ett sätt tycker jag. OM man som jag inte har någonstans jag måste ta mig då alltså. Att befinna sig i ett varmt hus och titta ut på vädret. Att gå ut med varma kläder på sig och känna den kalla vinden och snön piska i ansiktet. Att veta att jag när jag vill kan gå in igen och få go värme........Det är faktiskt ganksa mysigt.


Tussi är extremt rastlös och ibland ser hon nästan ut som om hon är på väg att bli deprimerad. Hon gör vad hon kan för att få uppmärksamhet och kanske få oss att hitta på något kul med henne. Vilket inte alls är enkelt med tanke på att det hon vill göra inte är detsamma som det jag kan erbjuda. Lite tomtegos såhär innan julafton........


Tomtegoset ledde till någon märklig osämja. Jag vet inte vad som hände men plötsligt så låg Tomtefar nerslagen. Tussi verkade nöjd och Tomtemor såg ut att tycka det var kul.:) Undrar vad Tomtefar egentligen gjort........


En annan favoritplats just nu är denna papperspåse. Kul att leka i och skön att vila i.


Nu ska jag fortsätta sniffa efter julstämning. Det grova brödet är bakat, julskinkan är i ugnen, en sista godissort ska göras idag (passar bra med snöbollar-godis idag ju) och revbenen ska stekas. Kanske går jag ut och gör en liten gång i snön till min extremt bortskämda kise.:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar