torsdag 16 december 2010

Jobbiga tankar.

Snön yr skulle man kunna säga. En mindre form av snöstorm. Mysigt om man inte behöver ut och köra i det. Jag gissar på en vit jul i år, vilket är väldigt trevligt faktiskt. Det blir ju mycket mer julkänsla när det är vitt utanför våra fönster.


Tussi har varit ute en liten runda idag och nu lär hon tillbringa det mesta av dagen med att hålla sig så långt borta från den kalla snön och den isiga vinden som möjligt.


Själv är jag just nu inte lika glad för att göra det som Tussi älskar. Gå och lägga mig alltså. Det känns lite som om jag bara önskar att jag kunde stiga upp innan jag ens lagt mig. För det första så får jag för tillfället så jäkla många jobbiga tankar när jag lagt mig. Tankar som får mig att vilja skrika av rädsla och ångest. Olika extremt tunga tankar som bara dyker upp. Jag gör mitt yttersta för att mota bort dem så snabbt jag kan. Tankar jag helt enkelt inte alls har ork eller lust att ha där ens för en sekund. Dessa tankar håller mig i vilket fall som helst lite mycket klar vaken när jag gått och lagt mig. Jag hoppas på att de snart försvinner igen. Nackdel nummer två med att gå och lägga mig är att det är så tungt att stiga upp på morgonen. Då är jag såklart extremt sömnig och som vanligt känner jag mig aldrig utvilad och färdigsoven. Tänk så bra det just nu varit om jag inte hade behövt sova........

Någon som inte hinner sova nu är väl Tomten. Han börjar få mycket att göra skulle jag misstänka. Han och alla de små Tomtenissarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar