söndag 26 december 2010

Mysiga julmys.

Eftersom vi inte skulle vara hemma och fira jul i år, så hade vi en liten julklappsgrej med Tussi på förmidagen. Min tanke var att om hon fick en kul leksak då så kunde hon leka med den under dagen och vara trött och sova på kvällen. Min tanke och Tussis tanke skulle komma att skilja sig helt åt.


Denna "roliga" leksaken skulle visa sig vara så totalt ointressant, så hon har knappt ens ägnat den en blick sen den kom ur pappret. Jag valde den med omsorg och med tanken att det borde vara kul att vara katt och försöka få tag i det som är inne i kvadraten. Inte kul alls. Hon väljer fortfarande det röda julklappssnöret som favoritleksak.:)


Julafton firade vi i år hos min bror och hans familj. Efter en timme med Kalle och hans vänner, julgodis, glögg och pepparkakor så fixade vi till maten som hos oss alltid är julbord. För massor, massor  med år sedan, när mamma och pappa fanns, så hade de alltid potatis, lutfisk och senapssås på julafton. Lutfisk är dock inte min favorit, så vi som ville fick skinka och min pappa brukade äta ål. Alltså blev alla ändå nöjda och glada.:)


Julklappsutdelningen kom äntligen igång efter disk och en del studsande barn. Det är härligt att se deras förväntningar, rastlöshet, längtan och glädje. Jag hade också varit lite snäll och bland annat så fick jag en biobiljett till Änglagård igår på premiären som min svägerska hade fixat. En mycket trevlig julklapp! Igår var alltså jag och Camilla och såg denna filmen, som enligt mig var en mycket bra film. Även om man som jag inte minns väldigt mycket av de två andra Änglagårdsfilmerna, så gillade jag denna ändå. 


Jag älskar julen, men jag gillar egentligen allt som händer innan julen mer än själva julafton. Den här "väntan" på att det ska bli julafton. Det man väljer att den tiden ska innehålla. Mysigt! Julafton är också en härlig dag, men efter det är det liksom "slut".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar