tisdag 7 juni 2011

Årets första strandtur.

Det fantastiska sommarvädret igår gjorde det lockande att köra till havet. Som vanligt så vill jag mycket men ändå så vill jag egentligen inte alls. Med andra ord så tog det en stund att övertyga mig själv rent mentalt att jag skulle ge mig iväg. Jag gjorde det rätta, vann över mig själv och gav mig iväg. Det var riktigt skönt där med svalkande vindar och nästan inget folk. Kanske firade de Sveriges Nationaldag igår, vilket jag inte alls gjorde kan jag säg. Jag/vi borde bli bättre på det. Jag behöver nog egentligen inte berätta att det inte blev något badande för mig i havet. :) Superkallt tyckte högerfotens tår!

När jag kom hem fick vi besök av lille Calle som normalt sett brukar ta en sväng och jaga Tussi. Denna gången blev det till min stora förvåning lite mer sansat umgänge och en liten försiktig snusningspuss delade de med sig av till varandra. Söta!

Tussi är på sin vakt och har koll på sin hundkompis Calle.

Ack det lugn som varar för evigt. Calle fick bus i kroppen och Tussi tog skydd i ett träd. Mitt söta, goa, underbara hjärtegos......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar