lördag 4 juni 2011

Köpenhamn

I torsdags tog vi tåget från Kristianstad till Köpenhamn, jag, Göran och Andreas. Vi var på väg för att överraska Peter (min bror) på hans 45-årsdag som han och familjen skulle fira med en liten utflykt. Efter mycket grejande och en del små fina lögner var det dags att säga grattis till en förvånad och överraskad Peter utanför centralstationen i Köpenhamn.:) Skoj men svårt har det varit med alla dessa små lögner som helst ska hänga ihop med vad andra också säger. Slutljuget och dags för fika i en park efter en busstur mot ett av dagens mål. Inte en bänk så långt ögat nådde, men vad gör det? Underbart väder, trevligt sällskap, god mat och dryck. Vad mer behöver man?

 Mmmm, goda räkrullar som Camilla fixat till oss........ Hungrig......

Det är viktigt att dricka när det är varmt.:) Enligt mig ett av det godaste mousserande jag druckit. Mycket smak av jordgubb och härlig röd färg. (Wild Strawberry Sparkling) Mums! Den sorten kommer att dyka upp här hemma fler gånger.

Mätta och glada gick vi hit.....


Vi tog en runda på Carlsbergs museum, där man verkligen förundras över hur extremt mycket utvecklingen gått framåt under årens lopp. Och vilka enorma mängder öl det tillverkas.......(Jag gillade årtalet här till vänster av någon anledning.)

I sina skåp hade arbetarna sin dagsranson av öl, vilket känns som en extremt främmande tanke idag.


Peter och Göran vid en av vagnarna.

Lite fotboll måste ju bara ingå var man än befinner sig.:)

 Synd att öl inte är lika gott som det ser ut.

I entrébiljetten ingick vars två öl till oss vuxna och vars två läsk till barnen.  

Göran har hittat drömbilen.

Efter ett par mysiga timmar på Carlsberg åkte vi till Tivoli.

En liten paus var av behov innan det var dags att ställa sig i kö till karusellerna igen.

Jag är inte mycket av en karusellåkare, men bergbanor och sådana här saktgående fordon funkar för mig. Inget som går runt, runt och inte för snabbt upp och ner går bra, så en del åkte jag ändå.

 Tack för en trevlig dag!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack själv för en riktigt trevlig dag.
    Hur kan man fira den bättre än o göra något tillsammans med sina närmsta?
    Blev verkligen överraskad när jag mötte er i Danmark.
    Öl är inte lika gott som det ser ut (det är godare ;) )
    Konstigt att vissa blir en viss ålder medan andra bara blir 39 år o lite till ;)
    Än en gång, tack för en bra dag.
    45 åringen

    SvaraRadera
  2. Helt sant det du skriver. Att det är det bästa sättet att fira på. Gällande ölen så är det inte lika gott som det ser ut.:)Det är väldigt mycket mindre gott än det ser gott ut. Vissa har tur och håller sig på 39 och lite till, så är det bara. Inget du behöver bli ledsen för gamle man.;)
    Kram på dej Peter

    SvaraRadera