onsdag 15 juni 2011

Känslosam skolavslutning.

Det var mycket känslor i gårdagens skolavslutning i Degeberga Kyrka. För båda barnen väntar något nytt till hösten. Andreas börjar på högstadiet i sexan och Pontus går vidare till gymnasiet. När jag själv gick på gymnasiet en gång i tiden så tyckte jag att jag var rysligt vuxen, men just nu känner jag inte riktigt samma gällande den åldern. Märkligt hur tankarna och sättet att se på ålder kan förändras.:) Barnen börjar bli stora och jag hänger inte riktigt med.

Ett helt år sedan sist, men ändå så känns det inte som det är så längesen. Tiden går så extremt fort och nu har eleverna ett långt sommarlov i sikte igen. Det är de väl värda.
 

Fyra grabbar som längtar efter att få komma ut, men först blev det sång och musik i kyrkan av duktiga ungdomar, lite tal av församlingspedagogen, lite "allsång" och terminsavslutningstal av rektorn.

När lågstadiets elever lämnat kyrkan var det så dags för högstadiet att avsluta sitt läsår. Regnet bestämde sig för att ge en hälsning men som tur var så blev det inte så långvarigt. Andreas klass gick tillbaka till klassrummet för att avsluta med lite lek och en god fika. Jag stannade kvar i kyrkan för att vara med på Pontus avslutning.

Högstadiets kör sjöng bl.a. Sommaren är kort. Det bjöds även på solosång med piano och gitarrspel. Även på denna avslutning höll församlingspedagogen och rektorn tal.
 

Nu är det dags för betygsutdelning och niorna får tre och tre gå fram och ta emot det absolut sista betyget från Degeberga skola. (Jätteskumt, vemodigt och förstås positivt på samma gång känner jag.....)

Så fina, så fina är ni!
Niorna gick tillbaka till skolan för att äta en trevlig middag tillsammans med alla lärarna innan de traskade hemåt för sista gången från en avslutning i Degebergaskolan.

Jo, det obligatoriska eländiga fotot framför syrenen bara måste till.:) Jag tror jag har från alla skolavslutningarna och lite kul är det faktiskt att ha. Tycker jag.

Sommarlovet är här och jag önskar att ni får ett superbra lov!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar