söndag 19 juni 2011

Bröllopsdagsmiddag.

Nu har jag åkt buss vid två tillfällen på mindre än ett halvt år. Det ni! :) Vi var på väg för att äta bröllopsdagsmiddag tillsammans med våra goa vänner som firar 13-årig bröllopsdag. 13 år är lång tid. Själv är jag ju inte gift alls, men vi har (liksom våra vänner) varit tillsammans i snart 19 år kom vi på. Det är lång tid. I Kristianstad hade vi turen att få ett bord på Rosegarden (trots att vi inte bokat alltså). Jag hade själv aldrig varit där innan och det skulle visa sig att jag inte kom att bli besviken heller. Vi beställde buffé som hade mycket att erbjuda smaklökarna och som bestod av salladsbord, varmrätter, sushibuffé, Mongolian Barbeque och desserter.

Efter maten tog vi en liten promenad i den småkyliga sommarkvällen, egentligen allt för mätta för en drink, men så blev det. Irish Coffee till de som gillar det och en Jungelcider till mig.

Mätta, belåtna och trötta efter en väldigt trevlig kväll åkte vi hemåt igen. Vi landade en stund i soffan för lite mer samkväm innan det var dags att cykla hem i den mörka natten på en icke upplyst banvall/cykelväg. Tack för vi fick dela denna kvällen med er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar