måndag 6 juni 2011

En lördag i Röstånga.

Jag funderade på vad jag egentligen gjort i helgen eftersom det känns ont i vissa delar av kroppen. Det slog mig snabbt att jag ju var ute på långpromenad i lördags och där är också anledningen till det som gör ont. det blev en enkel ihopapackning och sen körde vi för att hälsa på våra goa kompisar på Röstånga Camping, där de 5 familjerna husvagnat några dagar. För att göra dagen lite mer aktiv, var vi några som åkte till Söderåsens Nationalpark för att ta en promenad i lördagseftermiddagens underbara väder. Vilken oerhört vacker utsikt här är från Kopparhatten.

En del var mer roade än andra av denna 3.9 km promenad. Själv tyckte jag det var fantastiskt härligt här.

De tappra vandrarna tar en paus.....

Vatten, stenar, skog, fågelkvitter, detta underbara lugn som låter hjärnan totalt koppla av. Här var verkligen vackert och trolskt.

Svanarna hade små bebisar också, men de kamoflerade sig "i" sina föräldrar.

Efter en liten glass/öl/mat-paus innan vi gick upp, upp och uppåt igen för att komma till bilen, var vi tillbaka på Röstånga camping. Lätt att jag skulle välja att campa här. Det var en riktigt fin och mysig camping! De yngre njöt av lugnet där de fiskade.

De stora pojkarna sitter och myser.

Det var svårt att inte gå ner de få meterna och sätta sig vid vattnet, alltså hamnade vi ganska snabbt här.

Cattis , jag och Ann har tjejmys.:)

På Röstånga Camping parkerar man bilarna på stugtaken.:)

Sjöjungfrun (jag) har kommit upp på land........

Killarna fiskar och fiskar.....

Mörkret lägger sig över campingen och det är dags för oss att köra hemåt igen efter en riktigt trevlig dag. En lång och skön promenad i en underbar natur, mycket skratt och trams, ett litet dopp i bassängen med åktur i rutschbanan, en god grillad köttbit, potatissallad och en mindre upphetsande sallad bestående av en tomat (vi gjorde en enkel shopping på plats), god dryck, härliga människor och ett helt fantastiskt väder. Så såg vår lördag ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar