måndag 23 augusti 2010

Fotbollsdags

Vi liksom många andra har haft en del ovälkomna husdjur inne i sommar. Fönstrena är öppna och djuren vill komma in. Förutom 1 miljon nattfjärilar, "långbenar", spindlar, flugor och getingar har vi haft besök av en fladdermus och häromkvällen mötte vi denna snigel i hallen där uppe, på väg in på toaletten. Jag är en djurälskare, men det är ju bara så att vissa djur hör hemma i skogen. Han kröp snällt upp på pappret och fick hjälp ut igen. Jag sjöng "Lilla snigel akta dig......", men frågan är om det var så uppskattat. Hör sniglar?

Igår var det seriepremiär hemma för Andreas lag P11. Nu är det dags igen att i ur och skur följa killarna på fotbollsmatcherna, vilket jag jättegärna gör.

De mötte ett Hässleholmslag denna härliga söndagsförmiddag.

Andreas och de andra kämpade på och Degeberga spelade jättebra.

Kampen räckte inte till en seger, men det blev 1 poäng i denna match när Hässleholm kvitterade med 1 minuts speltid kvar. Matchen slutade 3-3.

Fullmånen var vaken inatt och kanske var det tur att jag var dödstrött efter en trevlig fest i lördags, så problem att sova på grund av månen har jag inte haft.

Tussi var inte hemma när jag gick och la mig, så i morse blev det gos i stora portioner. Hade jag inte varit tvungen att stiga upp hade hon nog gärna legat kvar en stund till och sovit på min mage. Inte alls mig emot..........E så mysigt!:)

Solen skiner och jag tror jag gör som Tussi.........går ut.

5 kommentarer:

  1. Varför tog du inte nån bild på fladdermusen? Den skulle jag vilja se. ;)
    Peter

    SvaraRadera
  2. Tyvärr var det inte jag som jagade ut den.:) Dessutom så kan det vara viss skillnad på hastighet på dessa båda djur, men nästa gång ska jag jaga, det lovar jag.:)
    /Kristina

    SvaraRadera
  3. Alltså nu kan jag då inte låta bli att komma med en kommentar här.... Kristina du är väl ändå snabbare än en snigel??? Lite iaf?? =) F´låt kunde inte låta bli...... Kram på dig vännen.....

    Peter har du aldrig sett en fladdermus???? Du är hjärtligt välkommen till västkust och Lerhamn om nätterna.... =)

    SvaraRadera
  4. Jo Marie, lite snabbare än en snigel är jag. Annars hade jag inte hunnit ta kort på den ju.:) Jag misstänker att Peter hade uppskattat om jag stressat rundor med kameran för att fånga fladdersaken på bild.:)Han är ju en "elak" bror så jag tror det var så han mena.;)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jodå jag har fladdermöss hemma så jag har sett såna. Men jag skulle vilja se Kristina fota en ;) som sagt ( jag är en elak bror ) .
    Peter

    SvaraRadera