onsdag 4 augusti 2010

Tylösand

I måndags körde jag och Andreas till Tylösands camping för att hälsa på min brors fru Camilla och barnen som har sitt rullande hem där några dagar. Måndagen tillbringades på Halmstads Äventyrsland. När vi körde hemifrån regnade det och att det skulle blui badväder var svårt att tänka sig just då. Solen sken på västsidan och det blev en bra dag med bad för alla utan mig. Som vanligt så fegade jag ur när jag såg vattentempen på 20-22 grader. Fötterna sa dessutom blankt NEJ!, när de fick känna på vattnet.



De här vattenrutschbanorna gick inte fort. Inte alls faktiskt.

Jag passade på att ta en tur med Jack Sparrow när jag nu ändå var vid hans båt.

Äventyrslandet hette förut Miniland och visst är detta Vittskövle slott utanför Degeberga?

Inte fasen ligger det 15 kilometer nordväst om Eslöv.............. Eller finns det ett annat Vittskövle slott som ser ut så och ligger vid Eslöv?

Radiobilskörning var uppskattat. Andreas är på väg mot en krock med Camilla och Albin...........

I den här Draken mosades den stackare som satt innerst i vagnen. Här var inte direkt några hisnande karusellupplevelser, men det är en trevlig park och vi hade en mysig dag här.

På kvällen gick vi tillsammans med en fikakorg, ganska trötta ner till den lite blåsiga stranden vid Tylösands camping. Oavsett vind och trötthet så är det underbart med hav.

Andreas och jag sov i förtältet. I ett tält som är världens enklaste att sätta upp. Popp, sen är det klart. Nu kan jag till och med få ihop det till en platt liten cirkel igen. Lysande.:) Det blev inte den bästa nattsömn jag haft i mitt liv, men det kunde varit värre.

Gårdagen innehöll en runda minigolf på riktigt fina äventyrsbanor, som inte var så rysligt jättelätta faktiskt. Jag föredrar banor där bollarna inte kan plumsa ner i vatten osv. Camilla vann och var lycklig över denna förstaplats.:)

På eftermiddagen gick vi en sväng till havet igen. Så många fina snäckor.......

Tanken var att vi skulle göra något vackert konstverk vid vattnet, men vinden gjorde att vi drog oss längre ifrån havet.

Vill bada, men ändå absolut inte........

Solen kom och gick, men det var ändå skönt att lägga sig ner och koppla av en stund. Jag dök själv också ner på filten i ryggläge.

Lite gott grillat med tillbehör innan vi körde hem efter två mysiga dagar, gjorde gott för kroppen. Grillat är godast.

4 kommentarer:

  1. Kul att ni ville komma och hälsa på en runda fastän det inte bjöds på nån bättre övernattningsmöjlighet...
    en ändå Tack för två trevliga dagar...:)
    //Kramar från Camilla, Evelina & Albin

    SvaraRadera
  2. Tack själva!:) Övernattningsmöjligheten var så bra den kunde. Hade jag tänkt lite längre eller orkat resa på kroppen, så hade det kanske blivit något bättre.:) Kram tillbaka till er!

    SvaraRadera
  3. Om Vittskövle slott ligger 15 km utanför Eslöv måste det ju betyda att det är jäkligt nära för mig till hundskolan?

    Min semester suger för jag saknar dig! Nästa vecka??? Nästa vecka???

    Kraaaaam!

    SvaraRadera
  4. Å, vad du är söt Emma. Saknar du mig så?! Eller ljuger du bara lite nu?:) Jag saknar dig me...... Nästa vecka. Tänk att du har kört så långt till Eslöv när det är så nära! Dumt ju.
    Kram tillbaka!!!

    SvaraRadera