lördag 28 augusti 2010

Mycket på gång.

Tussi sov länge idag och när jag sen skulle släppa ut henne stod här en gå-in-sugen kise utanför altandörren. Tussi fick stora svansen men kände sig ändå hyfsat trygg med en glasdörr emellan sig och "inkräktaren". När lugnet lagt sig gick hon ut och tog ett smidigt skutt upp på altanbordet där hon för glatta livet "drack" lite kallt och gott daggvatten.

Idag är det mycket på gång i vår lilla by. Det är fotbollscup på Idrottsplatsen för P7 och P8-lag från byarna runt Kristianstad och även förstås Kristianstadslag, i Lilla Gärdscupen som denna vecka spelas här i Degeberga. Samtidigt är det också Loppmarknad där nere och det brukar dra en hel del köpsugna människor. På gräsparkeringen hade cirkusen börjat sätta upp sina grejer såg jag. Närmsta granne till Idrottsföreningen kan man säga att Hembygdsparken är och där är idag kaninutställning. Är man sugen på att ta sig ut i byn idag, så kanske något av detta lockar?

Själv så tror jag att jag ska fortsätta greja med mina miljoner foto. Fortsätter solen skina så kommer jag definitivt gå ut och njuta av den. Ha en härlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar