lördag 27 november 2010

Idol 2010

Frågan var ställd till mig och Andreas och det var snabba ryck att bestämma sig. Skulle vi följa med Camilla och hennes dotter? Faktiskt så bestämde jag mig fortare än jag kunnat ana själv. Japp, boka biljetter till oss också är du snäll.:) Första gången jag är i Malmös Arena, som för övrigt är en stor arena kan man säg. Imponerande stor och massor med folk!


Efter lite "minglande" bland några stycken andra i entren var vi på plats och fick förutom information om hur kvällen skulle gå till även lyssna på Geir. Innan sändning kom Jihde ut i någon form av hemsk tröja som tack och lov inte visades i TV-rutorna.:) Dock var där ju några som gillade att han hade denna Malmö RedHawk tröja på sig.:)


Juryn är på plats.


Jihde snyggas till.


De fyra Idolerna väntar på att det är dags att ge allt de har.


Jay fick ett riktigt varmt och högljutt mottagande.


Minnah lyssnar på juryns inte så bra kritik.


Olle ägde ikvällens Idol enligt mig! Han var grymt bra, vilket publiken också verkade tycka och han fick juryn att applådera med uppsträckta armar.


Linnea gjorde som vanligt det hela på sitt sätt. Just därför gillar jag henne.


Coola och söta Minnah i sin andra låt.


I den långa pausen innan röstningen, fick vi lyssna till alla Idolerna och Andreas Carlsson i den fina låten som är skriven till förmån för Världens Barn. I de andra små pauserna uppträdde Andreas Weise, Daniel, Linda och som jag skrev i början Geir. Nu var det i alla fall dags för kvällens utröstning och som ni som följer Idol redan vet så blev Linnea utröstad.


Det blev en trevlig kväll och jag är glad att vi följde med. Att dessutom få se hur det går till runt om ett program som detta är imponerande tycker jag som aldrig varit på något sådant förut. Vilket arbete så många inblandade gör för att det ska bli ett bra program att se på TV. Kvällens Idol var slut och innan vi visste ordet av så var det riggat till Eftersnack på stora scenen. Själv skulle vi och 10 000 andra nu ta oss hemåt i ett riktigt dåligt väder som bestod av snöstorm. Imorgon ska jag se reprisen på Idol. Tänkte att det kunde vara kul att höra vad juryn och Idolerna egentligen sa. På arenan var där sådant ös, så där hörde vi knappt hälften.:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar