söndag 21 november 2010

En trevlig fest!

Lite tröttare än vanligt i ögonen är jag nog ikväll. Det blev ganska sent innan vi var hemma igår natt och oavsett hur vilt det har varit kvällen innan så känns det när sömnen blivit mer märklig än normalt. Något som är mer märkligt än normalt är också hur förbaskat svårt jag har för att förstå en del grejer. Igår trodde jag att jag äntligen, efter alla dessa år som fotbollssupporter, skulle förstå på riktigt vad en offside är. Jag förstod precis exakt det hela när en av mina bordskompisar förklarade och visade med hjälp av efterrättsglas som backlinje, vinkork som boll och snapsglas som anfallande spelare. Jag trodde verkligen att jag skulle komma ihåg det på riktigt denna gången men tji fick jag. (Det trodde nog han också.) Hur svårt kan det egentligen va?!


En riktigt trevlig 40-årsfest var vi på igår. Med eller utan offsidekunskap. Så himla supermumsigt god förrätt, huvudrätt och efterrätt. Vinet var supergott, Killebergskransen jättegod, tårtan smakade mer och gästerna var väldigt glada och trevliga. 40-åringen hade påhittigt plockat fram fakta från tiden som varit från 70-tal och fram till nu som hon delade med sig av med jämna mellanrum. Både fakta som alla mer eller mindre kände till och en del som hon och hennes gäster varit med om tillsammans vid olika tillfällen. Det var mycket kul att lyssna på och en del trevliga flashbacks fick jag allt.:) 40-åringen (jag är tvungen att skriva 40 en gång till ja) var min svägerska och jag vet med all säkerhet att hon också hade en rolig afton. Tack för igår!:)

1 kommentar: