torsdag 18 november 2010

Funderingar och sovtips.

Jag tyckte inte att det var så längesen jag var där, men antingen har jag glömt hur det såg ut eller så har de ändrat om Österängskolan väldigt mycket på de två åren som gått sen jag slutade där. 22 år sen var det kanske förresten. OJ! Jaja, en tvåa mer eller mindre......... Det är gymnasiefunderingstider nu och denna veckan har vi varit och tittat på C4-skolan och Österäng, vilket var trevligt båda delar får jag säga. Känslan var att de var trevliga på helt olika sätt. Om jag hade varit ung (yngre) och ändå varit i läget jag är idag så är jag ganska säker på att jag vet vad jag valt. Jag hade inte valt social linje som jag gjorde när jag gick i nian. Media, fotografering hade legat högt upp på min önskelista.

Högt på djurens önskelista är sömnen. "Min" nyduschade lavendeldoftande Wilma har efter lek med vovvekompisarna åter så smått börjat förvandlas till en slemmig Wilma igen. Än så länge är pälsen fortfarande mest åt det ljusa hållet. Man blir trött av att leka. Dagens första sovtips som är från Wilma är hårt och kallt men skönt.


Dagens andra sovtips som är från Tussi är fönsterkarmen. Hur man kan slappna av på denna lilla yta vet inte jag, men värmen från elementet är god och sömnen likaså. Hur märkligt det än är, så ser det faktiskt skönt ut.

1 kommentar:

  1. Katter kan sova var som helst. Min ena han tryckte ner sig i en sån låda man kan köpa clementiner i till jul och dom är små.... Kan ju bara säga som så här att man såg inte lådan för all katt.....Den andra han lägger sig bakom TV:n när det kommer nån och hälsar på... Hua för besök =)....Men hans favorit plats är ändå skrivaren.... Hoppas att allt är bra med dig och din familj... Här är det bara bra fast det är kallt... Brrr

    SvaraRadera