torsdag 11 november 2010

Tre alternativ.

Det låter kanske märkligt, men idag var första gången någonsin som jag såg ett vildsvin ute i fria naturen. Den lilla mamman, (nej nu ljög jag, för det var ingen liten mamma) kom springande över vägen framför oss och när vi tittar till vänster så står där ett gäng halvstora småttingar också och stampar oroligt. De ville ju såklart följa efter mamman, så en rad på 8-10 ungar trippade snabbt över vägen.

Andreas har varit på ortopeden idag för att visa upp sitt knä som han har ont i. Vi hade turen att få en väldigt trevlig läkare som både jag och Andreas gillade. Hon tryckte, drog och vred hit och dit och konstaterade att det verkade handla om menisken. Även om det är ovanligt med sådana problem i den åldern. Han ska få en tid till magnetröntgen och där kan vi förhoppningsvis få ett säkert svar. Det kan visa att det är en större skada, vilket kanske inte är så troligt, och då kanske man väljer att vilja göra en titthålsoperation. Det kan också visa på en mindre skada som man antagligen väljer att inte göra något åt, utan hoppas på att det kan "greja" till sig själv så småningom. Röntgen kan även visa att allt ser helt normalt ut och det innebär att man egentligen inte alls vet vad det onda i hans knä handlar om. Jag kan inte påstå att jag tycker att något av de tre alternativen ovan känns bra, men så är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar