onsdag 3 november 2010

Skumt paket.

Jag tog den ena sonen, granriset och "gravsmyckningarna" och körde till kyrkogården idag för att fixa iordning mammas & pappas och farmor & farfars gravar inför helgen. Lite tidigt kanske, men så fick det bli. Vädret var okej när vi kom dit, men ganska så fort började himlen glänta lite på regndörren. Bara att fortsätta kände jag och ganska snart öppnade hela himlen sig och regnet det bara öste ner, tralalatralala....... En grav klar, men den som inte var färdig var den som tog tid. Det rann vatten ner i skorna, in i tröjan och innanför alla brallorna. Jag hade ju som vanligt överdragsbyxor på mig.:) Det blev kombinerad nytta med nöje. Fint på gravarna, en snabb hårsköljning och fotbad på samma gång. Inte illa det.:)

I brevlådan idag fanns en paketavisering till mig som skulle hämtas på macken. Jag tänkte febrilt på vad jag nu har beställt, men kunde verkligen inte komma på vad det kunde vara. Jag hämtade ut paketet som hade en avsändare som jag inte alls kände igen. Det borde ju vara till mig när det var adresserat till mig. Jag har väl glömt vad jag beställt eller så kanske det var någon som skickat något till mig ändå tänkte jag. När vi öppnade hemliga lådan så stod där ett helt annat namn och adress på fakturan. Hur kan det bli så? Mitt var på lådans adresslapp och såklart på paketaviseringen jag fick. Ett helt annat namn och adress var på fakturan och under "leveransadress". Ringa, ringa gjorde jag och inte heller tjejen i luren förstod hur det kunde bli så. Jag hoppas att de hjälper mig nu så att rätt människa får sina grejer så fort som möjligt. Skönt kändes det dock att veta att jag inte gjort någon beställning som jag sen förträngt.:) Snacka om att någon snurrat till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar