söndag 26 september 2010

Nöjd.

Helgen börjar gå mot sitt slut och det har faktiskt känts som en bra helg även om jag var på mindre enkelt humör halva gårdagen. Det går så märkligt upp och ner i en hastighet där jag varkens hinner med eller förstår hur/varför. Det kändes nästan lite som någon form av abstinens igår, men jag undrar om jag kan känna av den så hårt när jag ändå varit utan de tabletterna sen den 2 september? Idag har jag däremot mått betydligt bättre på något sätt. Jag hänger inte med, så hur ska min familj kunna göra det?

Wilma har flyttat hem till sitt igen och hann lite smart med att lura mig så hon kunde tömma Tussis matskål precis innan hon skulle åka. Mat är gott helt enkelt. Pontus och hans lag spelade match hemma i Degeberga och den slutade lyckligt med 5-0, vilket kändes rysligt skönt. Direkt efter matchen åkte de iväg till Malmö för att se IFK Göteborg mot Malmö och jag har nu förstått att där kommer att vara fyra av fem som inte är så glada över resultatet där nere. Jag väntar på sura minen när de kommer hem.:)

Idag var sista dagen på äpplemarknaden i Kivik. Vi var där nere en sväng igår för att se lite hur det såg ut. Jag har aldrig varit inne på själva "marknadplatsen" och den trenden håller i sig. Jag gapade som en fågelholk när jag såg hur extremt mycket människor där var nere. Överallt var det folk och bilar och köer både hit och dit. För min del blev det alltså inget i år heller, men jag ska ner och titta på den färdiga tavlan i veckan har jag tänkt. Tavlan som jag fick för mig skulle bli en svan eller nåt blidde inte alls nån svan. Den blev Fritiof Nilsson Piraten. Man brukar säga att någon blir avmålad, men blev Fritiof då aväpplad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar