onsdag 22 september 2010

Smått och gott.

Tiden går fort om någon missat det och nu är det ungefär 2 veckor sen jag fyllde år. När vi kom hem från varmare breddgrader så fick jag denna fina skapelse av de som tagit hand om Tussi under tiden vi inte varit hemma. Glad blev jag! Jag unnar mig sällan eller aldrig "lösa" blommor av någon anledning.

Här hände trevliga grejer när vi var på semester. En ny liten krabat flyttade till gatan och Fania och Meika fick ett syskon, kan man nästan säg. En riktigt fin liten kille från Norge som heter Messi. Han är nog den lugnaste valp jag mött. Sötnos!

Wilma blev nog rädd att hon började se dubbelt eller trippelt eller nåt. De förökar sig de här rävliknande hundarna.:) Vad gör det, bara de leker. Ofta blir det en Wilma under tre tuggande kompisar, men här är det mer organiserad samvaro.

När de två stora Tervarna springer runt och har dragkamp med diverse leksaker, passar Messi och Wilma på att lära känna varandra. Messi som varit/är ganska försiktig tuffar till sig lite mer för varje gång. Wilma är en väldigt valpvänlig hund och har alltid varit, så hon tycker detta är toppen. Det går jättebra med fler.:)

Igår blev det en runda ner till Kivik. Mest för att jag ville iväg en sväng men också för att njuta lite av naturen där. Det är Äpplemarknad i helgen som kommer slog det mig efter att sett hur de jobbade med att göra äppletavlan klar. Vilket arbete säger jag bara! Helt imponerande. Så många spik och så många äpple.

Tussi känner av hösten och studsar mer än gärna upp i hängmattan som har blivit hennes höstsovställe. Det finns flera väldigt bra grejer med denna sovplats. Bla. så blir det varmt och gott här högt uppe inne på altanen när solen står på, hängmattan följer en kattkropp perfekt och sist men kanske bäst (för henne alltså).............. det är svårt för oss att störa henne med vårt dryga gosande.

En katt har en härlig förmåga att njuta av livet...........

3 kommentarer:

  1. Hej! Bra att Wilma o Messi får lite tid för sig själva så hon kan lära honom sin specialkullerbytta som hon lärt de två andra. Peter

    SvaraRadera
  2. Att lära sig slå en Wilmakullerbytta är det viktigaste en valp har att lära sig.:)
    /Kristina

    SvaraRadera
  3. Ja nästan iallafall ;).
    Peter

    SvaraRadera