måndag 27 september 2010

Tidningsartikel.

Jag hade ett par ärende i vår "stan" idag så jag tog en runda dit. Jag var inne i en smyckesaffär och då slog det mig att oktober närmar sig igen. Oktober. Den månaden då det kretsar mycket kring bröstcancer och insamling till forskning kring detta. Denna viktiga månad för alldeles för många om jag säger så. Den är som ni säkert förstår lite speciell för mig. För 8 år sedan så kom jag i kontakt med en mycket trevlig kvinna vid namn Mary Mårtensson, som jobbar på Aftonbladet. Hon skulle för första året skriva artiklar om unga bröstcancerdrabbade. Jag blev en av de 4 unga tjejer som det året kom att bli intervjuad. Jag minns att jag hämtade Mary på Everöds flygplats innan vi sen körde hem till mig. Artikeln publicerades den 3 oktober 2002. Mycket har hänt sedan dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar