tisdag 4 augusti 2009

Är det bara jag?

Jag börjar undra om det bara är jag i hela världen som lägger så mycket tid som jag på att, hör och häpna, framkalla fotografier. På riktigt alltså. Och sätta in dem i tre olika album. Ett till oss vuxna, ett till vår stora pojke och ett till lillebror. Jag har satt in lite foto nu, som legat ett tag, i alla tre albumen. Givetvis så vill jag skriva lite text till åtminstonde de flesta bilderna också. jag har redigerat en mängd foto och lagt över dem för framkallning på nätet. Väl inhämtade där har jag ägnat en del tid i fotobutiken på nätet (som för övrigt är slö) åt att välja hur många av varje foto jag vill framkalla. Och jag är ju inte precis klar med det. Jag har sammanlagt ungefär 300 bilder att göra något av just nu. Ska försöka fortsätta imorgon med det. Tyvärr så är det så att när jag loggar ut från fotobutiken och sedan loggar in igen för att återuppta min order så ligger inte bilderna i samma ordning som de gjorde när jag avslutade min första del där. Mycket irriterande. Underlättar inte precis. Nästa gång får jag nog välja en annan fotobutik. Man kan ju fundera på varför jag fortsätter att göra såhär trots allt jobb det blir, men det är så jag vill ha det. Jag vill kunna sätta mig ner och ta fram ett fotoalbum och titta i. Det är så mycket mysigare än att ha allt på datorn. Jag är kanske lite gammaldags........ Det är trots allt värt jobbet, så jag kämpar vidare med det. Hade förstås varit bra om jag begriper att det är så mycket enklare om jag gör lite efterhand och inte sparar tills det blir så många. Man blir aldrig för gammal för att lära eller hur? Tror jag........ Jag tog dock en liten paus från det hela och gick en promenad i vår härliga natur. Fåglarna kvittrade och vattnet i bäcken porlade i närheten. Skönt för både kropp och själ.......

1 kommentar:

  1. Då gör vi ett försök till...
    Mycket fint skrivet, du skulle skrivet en bok!!!
    Jag blev så rörd, grät hela tiden...
    Kramar
    Teneriffa vännen

    SvaraRadera