onsdag 26 augusti 2009

Tankar, tankar

Nu är jag inne i ett litet tankeanfall igen där jag mår mindre bra av saker som hänt runt mig det senaste halvåret. Jag känner mig sårad, bortglömd och bortrationaliserad av människor som jag aldrig trodde skulle göra så.

Det är lite konstigt och väldigt tråkigt det här med att må dåligt i själen. Att inte vara så glad och hejsan hoppsan alltid, som jag kanske var mer ett tag än jag varit det senaste året. Är det en anledning till att en del drar sig tillbaka? Jag förstår inte. Är det inte då vänner ska finnas för varandra? Om man är vänner förstås..... Fast egentligen förstår jag. (Men jag vet inte om jag "köper" det.) Det är ju mycket lättare att vara vänner när allt flyter på och är skoj. Men då är det ju ingen vänskap eller? När jag mår dåligt orkar jag inte höra av mig lika ofta till folk. Jag orkar inte riktigt ta tag i saker. Det är jobbigt nog att ta hand om mig själv här. Orken och lusten räcker helt enkelt inte riktigt till, men det känns alltid skönt när någon som betyder mycket hör av sig. Så visst blir man besviken när man tror att något är på ett sätt, men plötsligt utan förvarning ändrar det sig och visar sig vara något helt annat. Man står som ett frågetecken och fattar ingenting. Bara besviken, ledsen och sårad.

Tack och lov finns det fortfarande ett par stycken kvar som jag ser som äkta vänner och som jag känt länge. En tjej har jag känt väldigt länge känns det som!:-) Hon är en som alltid finns, som lyssnar, stöttar och ger råd, som jag kan skratta och ha roligt ihop med och som har stått ut med mig både när det varit skojigt och när det varit jobbigt.

Jag har dessutom till min glädje nu på senare tid träffat några nya härliga människor som jag tycker väldigt mycket om och som jag känner att jag har förtroende för. Det känns verkligen jättebra! Gå gärna in på min väns blogg Naima's Design och kolla på alla fina kläder hon syr! Hon är superduktig!
Det är väldigt skönt att ha vänner, men de behöver inte vara hur många som helst. Det är viktigt att ha många kompisar också. Som helt enkelt är trevliga och bra kompisar och som man känner lite lagom.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar