måndag 10 augusti 2009

Fullmåne och fuskbullar

Konstigt det här med fullmåne, men ganska häftigt ändå. Att man inte sover så gott när det är fullmåne menar jag. Nu har den äntligen börjat minska igen, så det finns hopp för bättre sömn. Jag känner mig alldeles för trött för tillfället. Jag har sovit dålig några dagar för att jag bara sov dåligt av olika anledningar och nu har månen hållit mig halvvaken ett par nätter. I natt har jag åtminstone fått sovit mina för få timmar i sträck. Skönt!
Idag kör barnen och jag iväg på en liten tripp. Stackars pappan i huset får stanna hemma. (Jag tror inte han plågas av det.:-)) Jag och barnen tar våra egna småturer en och annan gång. Jag tycker att det är mysigt att åka iväg med bara dem ibland. Uppmärksamheten till barnen blir annorlunda på något sätt. Så jag passade på att baka lite fuskbullar som vi ska ha med som matsäck. Det är ju hur smidigt som helst, men jag får ju erkänna att det är godare med riktigt hembakat. Ibland bara måste man få göra det lite lätt för sig. Tänkte ha så enkelt pålägg på dem som skinkost, skinka och ost. Gott. Kanske någon liten gurka eller annat nyttigt också. Så nu hoppas vi bara på vackert väder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar