onsdag 19 augusti 2009

Underbara sommarvärme

Detta behövde jag! Sol och värme. Det är så underbart skönt! Häromdagen tvivlade jag på om jag överhuvudtaget skulle kunna gå barfota i gräset mer i år. Inte utan och frysa om fötterna i alla fall.

Häromdagen trodde jag inte heller att det skulle bli läge att sola mer i år, men idag så kunde jag! La mig i min halvdåliga solstol med en dyna som håller på att helt haverera. Det var riktigt skönt att befinna sig där en liten stund! Jag behöver vila. Jag är trött. Jag har så svårt att vila. Att bara vara. Utan att tänka och utan krav. Jag har så mycket tankar hela tiden som cirkulerar i huvudet på mig. Känns ibland som det blir sådan överbelastning i knoppen så att det ska börja ryka ur öronen på mig. Alla tankar tar så mycket kraft. Allt tänkande får mig att må illa.

Vår söta lilla kise gillar också sommarvärmen. Det är finfint att vara ute och kolla in naturen och se vad som händer. Kanske hitta någon mysig plats att sova på. I alla fall på sommaren. Katter har en enorm förmåga att njuta av livet! Jag borde ta efter hennes sätt att leva. Eller kanske inte helt och fullt, men jag kunde ju plocka ut vissa delar av det.:-)

Plommon betyder väl att sommaren är på väg mot sitt slut är jag rädd. Plommon är så gott, men jag äter det sällan, så gissa om jag blev glad när jag fick dessa från en god vän i kväll. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar