lördag 29 augusti 2009

En skön promenad.

Det blev en vacker dag idag också. Härliga sol. Vi skulle köra och inhandla fotbollsskor och benskydd till barnen, vilket inte är min favoritsysselsättning. Jag blev i sista sekund räddad och var istället ute på en lång skogspromenad med min granne och deras söta vovve. Tack för att du kom och fråga mig om jag ville följa med! Det var riktigt härligt trots stor inblandning av högt gräs.:-) Det blev alltså pappa och killarna som fick äran att fixa handlandet. Å andra sidan så var de säkert glada över det, för annars hade jag tvingat in dem i en växtaffär. Det tycker de INTE om.:-) Så alla blev nog ganska nöjda och glada över detta skulle jag tro.
När jag kom hem var det bara kisen och jag här, men hon har ju som vanligt mycket att göra ute vid denna årstiden, så hon var mest inne och vände. Hon drack en slurk vatten ur badkarskranen och gick sen ut igen.

Jag är trött idag också, med tanke på ytterligare en natts väldigt dålig sömn. Få timmar och inget sammanhängande sovande eftersom jag vaknar en miljon gånger (känns det som). Jag slängde mig en stund på soffan, satte igång stereon och startade en av mina favoriter......Patrik Isaksson. Det är definitivt lugnast att lyssna på honom när jag är själv hemma. Här är ingen annan i huset som ens tycker att han är lite bra. (Alla bara skriker:"Stäng av!") För mig är han speciell. Jag vet inte riktigt vad det är, men många av hans texter berör mig väldigt mycket på något sätt. Jag gillar honom skarpt och tröttnar inte på hans låtar........"Det måste vara min tur idag, när allting vänder, när lusten är tillbaks........"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar