torsdag 8 oktober 2009

En dag med skratt och kärlek

Idag har jag varit lite shoppingmedhjälpare till en go tjej. Hon lyckades hitta lite smått och gott i klädväg, även om det inte riktigt var de grejer hon hade tänkt sig handla egentligen. Men hur ofta blir det som man tänkt sig?
Vi tog en liten prat och fika paus med vars en god räkbaguette som smaka mums!

Dags att lägga på pengar på bilen så vi kunde stanna en timme till och vi gick skilda vägar en stund för att göra detta. Då upptäcker min shoppingvän att hon inte har kvar sina kassar med de inhandlade kläderna i. I panik rusar hon halva stan runt på 4 minuter (tror att hon slog rekord) och kollar i alla affärer vi varit i om de är glömda där. Själv står jag snällt och väntar där vi bestämde att vi skulle ses igen. Med hennes påsar i handen. När hon kom till vår mötesplats så kan man säga att hon blev ganska glad. Ingen kul tanke alls att behöva ta en runda till och handla om allt igen. Själv var jag säker på att hon visste att jag hade hennes grejer. När grejerna var på plats skulle vi gå och lägga mer pengar till mer tid på hennes bil också. Väl vid bilen kom hon inte in i den och blev förgrymmad över att nu batteriet i nyckeln var slut också. Jag frågade lite försiktigt om det var rätt bil.........oj, det var det inte nej. Tilläggas skall att vi är lite lagom förvirrade både hon och jag när vi är någonstans tillsammans. Men vi skojigt.:-)

När den värsta stressen och all förvirring lagt sig lite, så gick vi och handlade örhänge till mig.

Jag passade också på att köpa en liten lott där allt överskott går till Bröstcancerfonden. Ingen vinst för mig i själva skrapet, men allt, litet som stort som går till forskningen kring bröstcancer som ligger mig varmt om hjärtat, är en vinst i sig. På Guldfynd fanns även en söt ängel, mobilsmycken, reflexer och annat att välja på om man vill ge ett litet bidrag till insamlingen.


Jag körde sen och hämtade mina telefoner som jag beställt på internet. Är så trött på att vår gamla brusar och skrapar lite när den känner för det och ibland laddar den inte som den ska. Så detta fick bli en försenad födelsedagspresent till oss för pengar vi fick.

När jag kom hem så hade jag en liten söt pippi på altanen som kommit lite fel. Den hittade såklart inte ut igen och Tussi var märkbart sugen på middag. Det blev inte någon fågelmiddag för henne utan jag fick tag på det lilla livet och bar ut den i naturen igen. Jag gick med den en stund i handen för att sen låta den sätta sig på mitt finger. Den lila näbben som varit halvöppen stängdes och fågeln verkade lugnare. Jag gav den av min kärlek och försökte hitta ett bra ställe den kunde sitta på tills den orkade flyga igen. Jag satte den försiktigt på grenen här och hoppades att den skulle piggna till.

Här satt den så pass länge så jag hann både stå och "prata" med den och hämta kameran. Jag tog ett par bilder och när jag var klar, så flög den iväg en liten bit. Där satt den sen en stund och tittade på mig. Så söt. Jag gick in och när jag varit inne en liten stund för att sen gå ut och kolla hur den mådde, så hade den flugit iväg. Hoppas att den pigg och glad flyger runt i skogen nu. Jag är inte bra på fågelarter, så jag vet inte vad det är för sort. Vet ni?

Jag har också haft en del "kontakt" i några dagar med denna lilla fågel som nog är lite äldre. Den är större än ovanstående pippi, men kanske av samma sort. Den är inte rädd av sig och tittar nyfiket på mig där jag står en meter ifrån den.

Pontus har haft prov i veckan och fått väldigt god hjälp av Tussi att plugga på det. Hon är en hjälpsam liten vän och älskar att sova på böcker och papper.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Hörde om din blog på radion. Skönt att höra att det inte går illa för alla.
    Själv går jag på cellgift och har två ggr kvar.
    Kolla gärna in min blogg:
    http://pinglans.bloggagratis.se/
    Kram Ingela

    SvaraRadera