onsdag 28 oktober 2009

Alla helgons dag närmar sig

Även om denna tiden på året inte riktigt är min favorit, så får jag erkänna att naturen ger oss mycket vackert att titta på. Dessutom finns det ju dagar som är ganska sköna att vara ute i. Jag gillar också när det är lite regnrusk och ändå ganska många plusgrader.

Det vackra med dessa björkar som står i vår trädgård tar dock snabbt slut när alla löven ligger på gräsmattan.:-) Det är ju så det är, så vill vi ha våra björkar kvar så får vi gilla läget.

Barnen har höstlov, så jag och Andreas har varit och shoppat lite smått och gott idag. Vi tog också en runda för att leta efter lite halloweenaktiga grejer, men det finns inte mycket att välja på. Det fanns egentligen inget alls. Inte där vi var och letade i alla fall. I leksaksaffären fanns en del läskiga dräkter med tillbehör, men det var inte det jag letade efter. Andreas köpte en ful "ansiktsmask" och jag lite spindelnät, men det var det hela i den vägen. Jag funderade först på att använda mig av spindelnätet jag har i hörnorna här hemma, men bestämde mig för att det ju är trevligt med något nytt.

Nu är det ju också dags för gravsmyckning, så även att handla gravdekorationer stod på inköpslistan. Till mammas och pappas grav köpte jag denna........

Det är inget kul alls detta känner jag. Det är 12 och 14 år sedan de "gick vidare", men jag saknar mina föräldrar så mycket emellanåt att det gör ont. Jag önskar att de fick vara med oss här! Jag vill ha dem här........Mamma var bara 53 år när hon dog och pappa var 57. De var allt för unga.......

Jag behövde en dekoration till farmors och farfars gravplats också och eftersom den har mindre yta så passar denna bra där......

Ännu en dag har blivit kväll och jag förstår inte var tiden blir av. Den går för fort! Jag och Andreas har just kommit hem ifrån en skön kvällsrunda i skogen med promenadvännerna. Tussi har just myst in i soffan och ligger och tvättar sig innan hon tar sig en riktigt go liten kattlur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar