söndag 25 oktober 2009

Ladies Night

På eftermiddagen 23/10 2009 åkte jag och Camilla till Halmstad för att checka in på Scandic Hotell. Vi hade köpt ett "paket" där det ingick 2-rätters middag, Ladies Night showen, en övernattning och frukost.
Camilla kollar vinlistan......

Det blev husets vita...... Tillsammans med en riktigt god förrätt som bestod av toast med skagenröra. Så gott.....

Huvudrätten bestod av fläskfilémedaljonger med rödvinssky, bearnaisesås, grillad paprika och grön sparris upplagt såhär trevligt. Till detta fick vi en smarrig potatisgratäng.

Här kom den trevliga efterrätten......

Mikael Tornving, Martin Stenmarck och Andreas Johnson kom och hälsade på oss där vi satt på hotellet och åt. En mycket uppskattad överraskning!


Mikael Tornving skriver autograf.......

Andreas, jag och Martin på hotellet...... Jag är lycklig!

Tre fina små namnteckningar.


Ladies Night showen gick av stapeln på Halmstad Arena. Så här ser den ut i dagsljus.



I arenans foaje hittade vi ingen mindre än Matte från Bygglov. Så blev vi glada igen!



Dags för showen att starta! Här kommer lite bilder från de två timmarna jag, Camilla och 3925 tjejer till fick njuta av denna superbra Ladies Night! Det visade sig att detta kom att bli två timmar med otroligt ös!

Städpatrullen visar hur det ska gå till.


Martin och Andreas. De är så bra!


Magnus Samuelsson


Kolla trosorna!

Det diskuteras jämnställdhet i bastun och Mikael lovar att han kan föda Billy bokhylla på tvären.


Magnus kommer in för att hjälpa Mikael i förlossningsarbetet efter att ha använt en tampong.......som ju förstås svällde.:-)





Nobody puts Baby in a corner! En hyllning till Patrick Swayze. En riktigt bra hyllning! Det var nästan så ögonen tårades lite.


Martin "Johnny" och Andreas "Baby".


Andreas "Baby" gör lyftet med hjälp av Magnus.



Vilken show! Vilket ös! TACK!!!!



Efter en god frukost på lördagen gick två trötta människor ut i Halmstad för att shoppa några timmar innan vi körde hem. På väg hem stannade vi till här och köpte lite gott.


Jag har en son som blev glad när han såg dessa påsarna.


Detta var en riktig höjdartripp! Vi hade verkligen superkul och jag är så glad att Camilla tog tag i mig och tyckte att vi skulle göra detta! Tack för det.:-)

2 kommentarer:

  1. Hej Kristina först tack för de fem härliga lördagarna vi haft tillsammans. Jag är så glad jag orkade vara med sista gången. Fick proppar i lungorna i söndags så nu är jag ganska i botten igen. "Allt man inte dör av blir man starkare av" skrev Nietzche, det är precis vad du och jag vet.

    Nu till er weekend vad härligt att du tog dig i väg. Gör om sådana små saker tillsammans med kompistjejer.

    Det är så nyttigt komma från allt som tillhör vardagen. Lev nu på allt kul du hade länge länge och ha en fin höst.
    Kramisar från en vän till en annan. Gun-Inger

    SvaraRadera
  2. Erica von Sicard ,fd Svensson26 oktober 2009 kl. 21:55

    Hejsan vännen!
    Ja, det händer en massa i Halmstad då man är borta det är då säkert. Vilken toppen helg ni haft och vilka läckerbitar som tagit sig dit. Hoppas grabbarna tänkt komma tillbaka igen. Nästa gång Halstad har stor fest och om vi flyttat hem igen (från Nya Zeeland) och vårat hus står kvar så ser vi till att gå dit tillsammans.
    Kristiana vilken fin blogg du gjort. Känn dig stolt. Du delar med dig av ditt innersta och det visar vilken stark och fantastisk kvinna du är. Jag känner ju inte dig speciellt mycket som vuxen men som "flickan Kristina" känner jag dig väl. Du är den där söta, starka tjejen som redan då hade en självsäkerhet och som visste vad du ville. Jag kommer ihåg hur jag sneglade på dig när vi gjorde matte uppgifter. Beundrade dig hur snabbt du kunde läsa. Du var alltid så duktig och fattade långt innan man själv hade förstått hur man skulle göra. Det var så mysigt att vara och leka hos dig i huset hemma i Tollarp. Med er ladan och den branta trappan upp till ovanvåningen till era rum. Er gunga i lönnen intill grusvägen den var det sväng i. Jag älskade mamma Barbros pannkakstårtor. Ja, din mamma var alltid så go och snäll. Peters cresent cykel! Ja, listan kan bli lång när man går igenom sitt liv och sina minnen. Vi hade en fin och väldigt roligt barndom Kristina. Livet har varit varit grymt för dig och dina nära. Man blir ledsen i hjärtat då man tänker på det. Men man får tänka på allt det goda och sedan gå vidare, (kanske inte springa vidare som du skrev). Glöm inte att se det vackra och fina som du har runt dig. Ha det gott Kristina. Tänk på allt som är gott och busigt. Du är så stark och du har ett gott hjärta!
    Kramar din vän Erica

    SvaraRadera